امروز: دوشنبه 26 شهریور 1403 برابر با 16 سبتامبر 2024

نیچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران دیدار کرد

منصور جهانی ـ «نیچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق با دکتر «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور ایران، دیدار و گفت‌وگو کرد و از ایشان دعوت رسمی به عمل آورد تا در زمان سفر خود به بغداد به اربیل هم سفر کند.
«نیچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق، در دومین روز سفر رسمی خود، بعدازظهر روز چهارشنبه ١٠ مرداد ماه جاری به همراه هیأتی عالی‌رتبه شامل؛ «شیخ جعفر شیخ مصطفی» معاون رئیس اقلیم کردستان، «ریبر احمد» وزیر امور داخلی اقلیم کردستان، «نصیر عبدالمحسن عبدالله» سفیر کشور عراق در تهران، «فوزی هریری» رئیس دیوان ریاست اقلیم کردستان و «عبدالله آکره‌ای» مشاور رئیس اقلیم کردستان در امور ایران، با دکتر «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور اسلامی ایران، دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار، رئیس جمهور اسلامی ایران از حضور «نیچیروان بارزانی» و هیأت عالی‌رتبه همراهشان جهت حضور در مراسم تحلیف و شروع به کار رسمی خود، تشکر و قدردانی نمود و همچنین تأکید کرد که ایران در همه حوزه‌ها خواهان تقویت و گسترش روابط و همکاری‌های مشترک با اقلیم کردستان و عراق است.
در بخش دیگری از این نشست، «نیچیروان بارزانی» از دعوت رسمی رئیس جمهور ایران به تهران، مراتب تشکر و قدرانی خود را ابراز داشت کرد و در ادامه خاطرنشان ساخت که اقلیم کردستان، ایران را همسایه مهم خود برمی‌شمارد و بر روی گسترش روابط عراق و اقلیم کردستان با ایران تلاش می‌کند و از دکتر پزشکیان دعوت رسمی به عمل آورد تا در زمان سفر خود به بغداد به اربیل هم سفر کند.
بارزانی در ادامه سخنان خود با اشاره به این‌که اقلیم کردستان خواهان ازدیاد تعداد زائران و عذاداران ایرانی است که از طریق گذرگاه‌های مرزی اقلیم کردستان به جنوب عراق سفر کنند و همچنین بر گسترش فعالیت‌های بازرگانی و حمل و نقل در مرزهای مشترک تأکید کرد.
در بخش دیگری از این دیدار، رئیس اقلیم کردستان عراق گفت که اقلیم کردستان هیچ‌گاه برای ایران و کشورهای منطقه منشاء تهدید نخواهد بود.
در این دیدار که هیأت عالی‌رتبه اقلیم کردستان نیز حضور داشتند؛ هر دو طرف، ضمن ستایش روابط دوستانه و تاریخی ایران و اقلیم کردستان، به همکاری‌های مشترک امنیتی فعال میان ایران با عراق و همچنین اقلیم کردستان، برای برقراری حفظ ثبات و آرامش اشاره کردند.  

http://krg-iran.com/index.php/haremiran/item/3226-news

کد خبر: 1071

آخرین اخبار

گزارشات پر بازدید

حالت های رنگی