امروز: سه شنبه 29 اسفند 1402 برابر با 19 مارس 2024

ناظم دباغ: روابط ایران و اقلیم کردستان در دوره ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی بهبود می‌یابد

«ناظم دباغ» نماینده حکومت اقلیم کردستان در ایران، درباره روابط ایران و اقلیم کردستان گفت: این روابط در دوره ریاست جمهوری «ابراهیم رئیسی» بهبود می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ناظم دباغ» نماینده حکومت اقلیم کردستان عراق در تهران، در مورد شروع به کار رئیس جمهور جدید ایران در گفت‌‌وگو با خبرگزاری «خندان» Xendan اعلام کرد: تغییر شخصیت‌ها در پست‌های رده بالا در ایران؛ هیچ تغییراتی در روابط میان ایران و اقلیم کردستان اعمال نخواهد کرد.

وی همچنین گفت: فقط شخصیت‌هایی که در این بین، مسئولیت پیگیری و اجرایی دارند، تغییر می‌کنند، وگرنه همان سیاستی که جمهوری اسلامی ایران در قبال اقلیم کردستان داشت، ادامه پیدا خواهد کرد.

«ناظم دباغ» در مورد برافراشته‌شدن پرچم اقلیم کردستان در هنگام رسیدن «نیچیروا بارزانی» رئیس اقلیم کردستان به فرودگاه مهرآباد گفت: وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، برافراشته‌شدن پرچم اقلیم کردستان در تشریفات استقبال را یک اشتباه تشریفاتی قلمداد کرد؛ آنچه که از آن اطلاع داشتم این بود که در ابتدا راضی به این کار نبودند. ولی بعداً چگونه این کار صورت گرفت؛ ما از آن اطلاع نداریم.   

نماینده حکومت اقلیم کردستان در تهران، در مورد چشم‌انداز روابط ایران با عراق و به‌خصوص با اقلیم کردستان بعد از شروع به کار «ابراهیم رئیسی» گفت: معتقدم روابطی که هم اکنون در جریان است؛ در زمان آقای رئیسی هم با عراق و اقلیم کردستان ادامه پیدا خواهد کرد و اگر هم بهبود نیابد، تضعیف هم نخواهد شد، چون جمهوری اسلامی ایران برای آینده خود و همچنین تثبیت امنیت و آسایش در منطقه، نگاهی استراتژیکی به عراق و اقلیم کردستان دارد. به همین دلیل، روابط میان دو طرف، بهبود می‌یابد و تضعیف نخواهد شد.  

«ناظم دباغ» در پایان سخنانش در مورد سیاست رئیسی درباره اتفاقات ایران تأکید کرد: سیاست رئیسی درباره اتفاقات ایران، همان‌طور که در سخنرانی خود در مراسم تحلیف به آن اشاره کرد؛ معتقدم خیلی میان‌رو بود و تلاش می‌کند برادری، تفاهم و یکسانی را برای جمهوری اسلامی ایران و همچنین وضعیت زندگی اقشار مختلف مردم را بر اساس سخنانش تأمین کند. آنچه که حائز اهمیت است درباره سیاست خارجی هم آمادگی خود را برای صلح و تفاهم با همه اعلام کرده است، واضح است به شرطی‌که شأن و جایگاه سیاست جمهوری اسلامی ایران حفظ شود.     

 

لینک خبر:

https://ku.mehrnews.com/news/38569/پەیوەندی-ئێران-و-هەرێمی-کوردستان-لە-سەردەمی-رەئیسی-باشتر-دەبێت

کد خبر: 1001

آخرین اخبار

گزارشات پر بازدید

حالت های رنگی