امروز: سه شنبه 29 اسفند 1402 برابر با 19 مارس 2024

ناظم دباغ: مشکلات بستن آب «زاب کوچک» را به مسئولان مربوطه ایرانی اطلاع داده‌ایم

SNN : بعد از اینکه مدت یک هفته است از طرف جمهوری اسلامی ایران، آب «زاب کوچک» مسدود شده است؛ این کار، مشکلات نبود آب آشامیدنی را در مرز قلعه‌دزی به‌وجود آورده است، «ناظم دباغ» نماینده حکومت اقلیم کردستان عراق در تهران اعلام کرد که ما نگرانی هموطنان اقلیم کردستان را به مسئولان مربوطه ایرانی اطلاع داده‌ایم؛ ولی این مشکل، باید در سطح مسئولان بلندپایه دو طرف کشور‌های عراق و ایران و با امضای تفاهمنامه در این مورد، برطرف شود.

«ناظم دباغ» نماینده حکومت اقلیم کردستان عراق در تهران در گفت‌وگو با پایگاه خبری SNN سلیمانیه گفت: متأسفانه مسدودکردن آب سدها و رودخانه‌ها از طرف ایران، ادامه دارد و در دفعات مختلف روی می‌دهد و این هم از خشکسالی و کمی بارش باران سرچشمه می‌گیرد که امسال اتفاق افتاده است. به همین دلیل، همیشه با مسئولان ایرانی مربوط به این حوزه، جلسات مشترکی را در این زمینه داشته‌ایم و آنها هم نسبت به حل این موضوع، به ما قول همکاری داده‌اند.

وی همچنین گفت: وظیفه ما انتقال نگرانی و مشکلات هموطنان اقلیم کردستان به مسئولان ایرانی مربوط به این حوزه است، ولی مسئله بستن آب و ساختن سدها یک مسئله اساسی و مهم است و مسئولان بلندپایه دو طرف دولت‌های عراق و ایران؛ باید در این مورد با امضای تفاهمنامه آن را برطرف کنند. چون نباید این مشکل به صورت مقطعی برطرف شود و بعدها دوباره از نو شروع شود. 

«ناظم دباغ» نماینده حکومت اقلیم کردستان عراق در تهران، در پایان سخنانش تأکید کرد: چندین بار در سطح مسئولان عالی‌رتبه، نماینده‌ای از طرف حکومت اقلیم کردستان به تهران سفر کرده است و با مسئولان ایرانی دیدار و گفت‌وگو داشته است؛ ولی بعدها طرف ایرانی به قول‌هایی که به نماینده اقلیم کردستان داده، عمل نکرده است؛ به همین دلیل، بهتر است که این موضوع با وزارتخانه‌های نیروی ایران و عراق به صورت ریشه‌ای برطرف شود و در این مورد تفاهمنامه‌ای به امضای طرفین برسد.

سخنان نماینده حکومت اقلیم کردستان در حالی است که مدت یک هفته است ایران، آب «زاب کوچک» را مسدود کرده است و به همین دلیل، مشکلاتی در زمینه تقسیم آب آشامیدنی برای 80 هزار نفر از ساکنان شهر قلعه‌دزی و اطراف آن به وجود آمده است.  

 

علی محمد سعید

 

لینک خبر:

https://snnc.co/76619/

کد خبر: 1004

آخرین اخبار

گزارشات پر بازدید

حالت های رنگی