امروز: سه شنبه 29 اسفند 1402 برابر با 19 مارس 2024

پیام ایران به اقلیم کردستان؛ وارد منازعات شیعان و سنی های عراق نشوید

ناظم دباغ نمایندە دولت اقلیم کردستان در تهران، با اشارە بە سفر اخیر فرماندە سپاه قدس سپاە پاسداران ایران بە عراق و اقلیم کردستان، گفت کە وی از اقلیم کردستان درخواست کردە است وارد مناقشات و کشمکش های میان شیعیان و سنی های عراق نشوند.

بە گزارش زایلە، ناظم دباغ نمایندە دولت اقلیم کردستان در تهران در مصاحبە با بخش کردی صدای آمریکا دربارە سفر اخیر سردار قاآنی فرماندە سپاه قدس بە عراق و اقلیم کردستان گفت کە این سفر برای آرام کردن اوضاع در عراق بە ویژە پس از اعتراضات بە نتایج انتخابات مجلس و سوءقصد بە جان مصطفی کاظمی نخست وزیر بودە است.

 وی تاکید کرد کە نقش ایران در عراق، موضوع جدید نیست و بنا بە منافع ملی خود بە امنیت و ثبات عراق بە اندازە امنیت و ثبات خود اهمیت می دهد.

دباغ تاکید کرد کە اقدام برای ترور نخست وزیر عراق با منافع ایران در تضاد است و بە نفع هیچ کسی نیست کە ایران و عراق اقدام بە ترور شخصیت های طرف مقابل نمایند.

وی اعلام کرد کە از نظر وی سردارقاآنی بە احزاب و جریان های مختلف عراقی تاکید کردە کە باید نتایج انتخابات عراق را بپذیرند.

دباغ افزود: سردار قاآنی در سفر های خود بە عراق اگر فرصتی بودە، حتما از اقلیم کردستان نیز  دیدار کردە و این بدان معنا است کە کردها نیز در سطح جریان های شیعە عراق در حفظ توازن و تعادل در کشور،  برای ایران دارای اهمیت بوده  و پیام ایران بە کردها این بودە کە نباید وارد مناقشات و کشمکش های میان جریان های شیعە و سنی شوند.

وی آشکار ساخت: سردار قاآنی بە کردها اعلام کردە پس از اینکە جریان های شیعە میان خود بە توافق رسیدند کردها نیز می توانند از جریانی کە نمایندە همه شیعیان محسوب می شود، حمایت کنند.

نمایندە دولت اقلیم کردستان در تهران تاکید کرد کردها نمی توانند علیە یک جبهە موضع گیری کردە و کنار یک جبهە دیگر بایستند، زیرا برای کردها ایران کشوری نیست کە بتواند در همه حال از اقلیم کردستان حمایت کند و همچنین نمی توانند بە آمریکا و دیگر کشور ها اعتماد کامل داشتە باشند و بە آن ها تکیه کنند و باید بی طرفی خود را حفظ کنند

 

https://www.zayele.com/fa/news/6272.html.

کد خبر: 1011

آخرین اخبار

گزارشات پر بازدید

حالت های رنگی